شنبه 19 مهر 1404 00:00:00
12 مهر 1404
31
روابط عمومی

تغییر پایدار در رفتار مصرف نیازمند مشوق‌های واقعی و فناوری‌های نوین است

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در شهر اراک گفت: تغییر پایدار در رفتار مصرف آب تنها با توصیه‌های اخلاقی و هشدارهای مقطعی ممکن نیست و باید مشوق‌های عینی برای شهروندان طراحی شود.

مهدی بختی با حضور در جلسه شورای معاونان شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: «استفاده از فناوری‌های نوین از جمله نصب تجهیزات هوشمند به‌ویژه در بخش‌های پرمصرف در کنار تدوین سیاست‌ها و قوانین بازدارنده می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کند.

این اقدامات باید هم‌زمان با فعالیت‌های آموزشی و ارائه مشوق‌های عینی برای مشترکان اجرا شود تا نتایج پایدار و قابل اتکایی به دست آید.» در ادامه این جلسه سرآبادانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به چالش‌های ناشی از خشکسالی و کمبود منابع آب در مناطق شهری اراک و ساوه، اظهار داشت: «تابستان امسال یکی از دشوارترین مقاطع تامین آب شرب برای شهروندان بود، اما همکاران ما با تلاش شبانه‌روزی در امر تولید، مدیریت بحران و همکاری مستمر توانستند خدمات پایدار آب‌رسانی را حفظ کنند.»

او افزود: «خشکسالی و کاهش منابع آبی باعث شد نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، نظارت مستمر و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود باشیم. سرآبادانی تصریح کرد: «در کنار فعالیت‌های فنی، همکاری نزدیک با مردم و اطلاع‌رسانی به موقع به شهروندان نقش بسیار مهمی در مدیریت مصرف و عبور از تابستان سخت داشت. فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف صحیح آب، همراه با اقدامات عملیاتی، کلید عبور موفق از بحران بود.»

گفتنی است در این سفر مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مرکز ارتباطات مردمی شهرستان‌های خمین و محلات و تصفیه‌خانه‌های آب در این دو شهر بازدید و در جریان فعالیت‌های صورت‌گرفته در تابستان سال جاری در امر تامین و‌توزیع آب در این دو شهرستان قرار گرفت.


0 نظر

نظر دهید

فونت سایت
اندازه متن
فاصله بین کلمات
فاصله بین خطوط
رنگ بندی
تضاد رنگی
اشباع
بزرگنمایی
1x 2x