
وبلاگ

بستر مناسبي براي دريافت خدمات غير حضوري آب و فاضلاب وجود دارد ، مردم از اين بستر استفاده نمايند
معاون خدمات مشتركين و درآمد شركت آب و فاضلاب استان مركزي در نشست خبري با خبرنگاران ، ضمن تشريح نحوه عملكرد سامانه خدمات غير حضوري مشتركين اين شركت ، از مردم خواست با توجه به مزاياي استفاده از خدمات غير حضوري براي خود و جامعه ، از اين بستر استفاده نمايند.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي مهندس علي صادقي معاون خدمات مشتركين و درآمد اين شركت در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران خبرگزاري ها برگزار شد اظهارداشت : در زمان حاضر كه افزايش ترددها باعث بروز مشكلاتي همچون آلودگي هوا ، اتلاف وقت ، صرف هزينه، به ويژه در شرايط كنوني شيوع ويروس كوويد 19 كه رفت و آمدها باعث انتشار بيشتر بيماري مي شود ، استفاده از خدمات غير حضوري كه بستر آن در شركت آب و فاضلاب استان مركزي از سال 96 فراهم شده است ،تاثير بسزايي در كاهش مشكلات مردم و جامعه دارد.
مهندس صادقي با بيان اينكه شركت آب و فاضلاب به دنبال اينست كه مردم بتوانند خدمات اين شركت را در خانه دريافت نموده و به ادارات مراجعه نداشته باشند تصريح كرد : سعي كرده ايم همه خدماتي كه به طور حرفه اي كاركنان شركت آب و فاضلاب درنرم افزار درون سازمانی با آن كار ميكنند را به طور خيلي ساده و روان در اختيار مردم و دفاتر پيشخوان از طريق درگاه اينترنتي شركت قرار دهيم.
وي بيان داشت: سامانه دريافت خدمات غير حضوري آب و فاضلاب به نام" ساحل" چهارمين سال است كه استقرار يافته و با توجه به يكپارچگي دو شركت آب و فاضلاب شهري و روستايي از پايان سال 98، با بروز رساني اطلاعات سامانه ، اين نرم افزار هم به مشتركين شهري و هم به مشتركين روستايي خدمات ارايه ميدهد .
معاون خدمات مشتركين و درآمد شركت آب و فاضلاب ادامه داد : با توجه به اينكه بستر مناسبي براي دريافت خدمات غير حضوري آب و فاضلاب فراهم نموده ايم، متاسفانه درصد كمي از مردم از آن استفاده ميكنند، كه اگرچه با وجود شرايط خاص بيماري كرونا ، اين درصد مقداري افزايش يافته است اما همچنان میزان استفاده ی مردم از درگاههای غيرحضوری آب و فاضلاب كم بوده و لازم است افزايش يابد..
وي در ادامه تصريح كرد : در حال حاضردرصد پرداخت غير حضوري قبوض آب بهاء به بيش از 98 درصد رسيده است ولي نياز است درصد استفاده از ساير خدمات غير حضوري هم افزايش يابد ، زيرا علاوه بر داشتن فوايد ملي و استاني ، كمك شاياني به اقتصاد فرد، جامعه و كشور خواهد نمود.
معاون خدمات مشتركين و درآمد شركت آبفا استان مركزي اطلاع رساني شفاف را حق مردم دانست و اظهار داشت: اين شركت از جمله دستگاه هايي است كه در رويكردها و فرايند هاي ارايه خدمات ، به طور كاملا شفاف عمل نموده است و اطلاعات مفيد بسياری را از درگاههای غيرحضوری خود در اختيار مشترکين قرار می دهد.
وي در ادامه به تشريح سامانه خدمات الكترونيكي شركت كه لينك آن در سايت شركت آب و فاضلاب استان مركزي وجود دارد پرداخت و اظهار داشت : همه خدماتي كه مردم ميتوانند از شركت آبفا دريافت نمايند در 22 خدمت (استاندارد کشوری) برنامه ريزي شده كه بر روي اين سامانه موجود است.
معاون خدمات مشتركين و درآمد شركت آبفا استان مركزي از مشتركين خواست با ورود به اين سامانه ،خدماتي مانند خود اظهاري کارکرد كنتور و دريافت آنلاين قبض محاسبه شده جديد ، پرداخت صورتحساب آب بهاء ،درخواست انشعاب آب و فاضلاب ، تغيير نام مالك ، مشاهده سوابق گذشته صورتحساب و پرداختی آن، تغييركاربري و... را به صورت غير حضوري دريافت نمايند.
مهندس صادقي با تاكيد بر لزوم حذف قبوض كاغذي آب بهاء و اطلاع رساني آن از طريق پيامك تلفن همراه از مشتركين خواست در اين زمينه همكاري هاي لازم را با شركت آب و فاضلاب نموده و شماره تلفن همراه خود را به مامورين قرائت كنتور اعلام نمايند.
نویسنده : محمد حامدی